STARTSIDAN | GÄSTBOK | GALLERI | SPONSORER | HISTORIA | BILEN | TEAMET
Historia
 

Här visar vi en bidragande orsak till att motorsportsintresset är så stort. Sedan början av 1970-talet har familjen varit verksam inom motorsporten och de är till stor del därifrån intresset har uppstått. De är vad vi menar med historia, och det är vad vi i korthet ska presentera här.
Pappa Sten-Hugo Grubbström började sin karriär i början på
70-talet och körde mycket isracing och rally. 1974 byggde han en rallycrossfolkvagn med turbo som gav en hel del fina A-final placeringar och hängde med till 1978. till nästa säsong blev det en VW Typ 1 med dubbelturbo som också avrundade karriären hösten 1979. Typ 1:an Såldes vidare och placerade sig bra på många EM tävlingar under första hälften av 80-talet. bilderna visar kvalheat på klutmark 1977 samt 1979.
Nästa man ut är farbror Thomas Grubbström som tävlingsdebuterade i rallyskogen 1976 med en VW Typ 3.
Sedan blev det en hel del åkande med Saab V4 Också de i rally. Thomas avverkadade totalt cirka 25 tävlingar i skogen mellan 1976 och 1980. Tidigt 80-tal blev det några rallycrosstävlingar, därefter poprace och senare klassbyte till den nya populära rallycross B klassen. Thomas var verksam som chaufför fram till 1988. Bilderna visar debuten i skogen 1976 samt ett SM kval på högheden 1983 
Sista man ut är brodern Göran Grubbström som började
sin rallykarriär som 21 åring 1995. han tävlade då flitigt med en Opel Kadett som gav bra resultat i distriktsamanhang.
Efter detta införskaffades en potent Sune Jansson Rallycrossfolkvagn. Med denna blev det två rallycrosstävlingar, samt en lång rad backtävlingar. Sedan  köptes också en Toyota Celica, f.d fabriksbil som kördes ett par tävlingar innan satsningen lades ned. Bilderna visar en DM tävling med Kadetten samt inköpet av celican.
  Copyright © 2010 www.Grubbstrommotorsport.se                                                      Statistik | Logga in